Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Toiminnan kannalta välttämättömien evästeiden lisäksi tämä sivusto hyödyntää sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä sekä markkinoinnin kohdentamisen mahdollistavia evästeitä. Myös joidenkin sisältöjen näyttäminen voi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Toiminnan kannalta välttämättömien evästeiden lisäksi tämä sivusto hyödyntää sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä sekä markkinoinnin kohdentamisen mahdollistavia evästeitä. Myös joidenkin sisältöjen näyttäminen voi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.
Siirry sisältöön
Suomen suosituin yhdistystyökalu!

Tutki ohjeita tai kysy neuvoa

Asiakaspalvelu

Haluatko omayhdistys.fi -tyylisen verkkotunnuksen? Kaipaatko koulutusta Yhdistysavaimen käyttöön? Oletko unohtanut salasanasi, etkä tiedä mitä tehdä? Ohjeita näihin tilanteisiin löydät alla olevista linkeistä.

Jos et löydä etsimääsi, saat vastauksen viimeistään ottamalla yhteyden asiakaspalveluun: Enable JavaScript to view protected content.

Lähetä meille sähköpostia

Tavoitat asiakaspalvelumme lähettämällä sähköpostia osoitteeseen Enable JavaScript to view protected content.. Vastaamme sinulle mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään seuraavana arkipäivänä.

..tai kysy tiimiltämme chatissa!

Olemme tavoitettavissa chatissa työaikana mahdollisuuksien mukaan. Jos chatissa on ruuhkaa tai emme juuri nyt ole paikalla, chat-viestiisi vastataan sähköpostitse viimeistään seuraavana arkipäivänä. Löydät chatin sivun oikeasta alanurkasta.

Saanko teihin yhteyden puhelimitse?

Olemalla tavoitettavissa chatilla ja sähköpostilla pystymme palvelemaan kaikkia käyttäjiämme mahdollisimman hyvin. Haluamme kuitenkin tarjota mahdollisuuden yhteydenottoon myös puhelimitse.

Voit jättää meille puheviestin numerossa 010 3090 911, niin olemme sinuun sähköpostitse yhteydessä. Muistathan kertoa puheviestissä sähköpostiosoitteesi sekä sivustosi osoitteen (mikäli asia koskee jo olemassa olevaa sivustoa tai rekisteriä).

Tietoturvapäivystys

Tietoturvapäivystys on tarkoitetettu vain Yhdistysavain-palvelua koskevien tietoturvaloukkausepäilyjen ilmoittamiseen. Numero on auki ympäri vuorokauden. Muihin asioihin (esim. käytön tuki) liittyvistä yhteydenotoista veloitamme 100 euron hallintomaksun, johon lisätään ALV 25,5 %. Tietoturvaloukkausten käsittelyn tarkemmat periaatteet on määritelty käyttöehtojen tietosuojaliitteessä. Tietoturvapäivystyksen numero on 010 3090 999.

Kirjaudu Yhdistysavain-sivustollesi menemällä oman sivuston osoitteeseen (esim. yhdistys.yhdistysavain.fi). Jos kotisivut eivät ole näkyvillä, tällöin sivulla näytetään kirjautumislomake ja kirjautuminen tapahtuu syöttämällä oma käyttäjätunnus ja salasana niille varattuihin kenttiin. Jos kotisivut on asetettu näkyviin, pääkäyttäjät ja päivittäjät voivat kirjautua kotisivuille klikkaamalla sivuston vasemmasta alareunasta löytyvää © -merkkiä.

Unohtunut salasana

Jos olet unohtanut salasanasi, voit vaihtaa sen klikkaamalla "Unohditko tai haluatko luoda salasanan?" –linkkiä sivustosi kirjautumisikkunassa, johon pääset aina oman sivustosi osoitteessa alareunan ©-merkistä. Antamalla sähköpostiosoitteesi saat linkin, jonka avulla voit asettaa itsellesi uuden salasanan.

Käyttäjätunnus

Käyttäjätunnuksenasi toimii jäsenrekisteriin tallennettu sähköpostiosoitteesi.
Käyttöönoton yhteydessä syötetty sähköpostiosoite tallennetaan automaattisesti jäsenrekisteriin. Jos olet unohtanut käyttäjätunnuksesi, ota yhteys sivustonne toiseen pääkäyttäjään tai asiakaspalveluun.

Usein kysyttyä

"Miten voimme luoda uuden pääkäyttäjätunnuksen?"

Sivuston nykyinen pääkäyttäjä voi luoda uusia pääkäyttäjätunnuksia tämän ohjeen mukaan.

"Meillä ei ole pääkäyttäjätunnuksia edellisen puheenjohtajan siirryttyä pois tehtävästään. Mitä tehdä?"

Lähettäkää asiakaspalveluumme kopio pöytäkirjasta, josta näkyy nykyisen puheenjohtajan tai hallituksen jäsenten nimet. Kertokaa samalla jäsenen sähköpostiosoite, jolle pääkäyttäjätunnukset voidaan luoda, niin katsotaan asia kuntoon. Pöytäkirjan voi lähettää joko postitse (Avoine Oy, PL 195, 33101 Tampere) tai sähköpostitse (Enable JavaScript to view protected content.).

Persoonalliset verkkotunnukset ovat helppo tapa houkutella kävijöitä ja varmistaa, että yhdistyksesi kotisivut erottuvat edukseen. Luova tunnus jää myös paremmin kävijän mieleen, ja hän löytää sujuvasti myöhemmin takaisin sivuillesi.

Alta näet verkkotunnuksiin liittyvän hinnaston ja lisätietoja tarjolla olevista vaihtoehdoista. Kaikki hinnat sis. alv. 25,5 %.

1. Yhdistysavain tarjoaa ilmaisen verkkotunnuspäätteen

Kun otat Yhdistysavaimen käyttöön, valitse haluamanne ilmainen verkkotunnuspääte: yhdistysavain.fi, nettisivut.fi tai seura.info. Sivustonne löytyy suoraan tästä osoitteesta (esim. yhdistyksennimi.nettisivut.fi) heti käytön aloittamisen jälkeen.

2. Säilytä olemassaoleva verkkotunnus

esim. www.meidanyhdistys.fi

Jos käytätte jotakin Yhdistysavaimen maksullisista versioista, voitte säilyttää uudella sivustollanne vanhojen kotisivujenne verkko-osoitteen, johon jäsenistö ja vierailijat ovat jo ehtineet tottua.

A) Verkkotunnuksen ohjaaminen uusille sivuille

Hinta: Ilmainen
Ohjeet verkkotunnuksen ohjaamiseen.

B) Verkkotunnuksen siirto Vitec Avoine Oy:n nimipalvelimille

Hinta: 49,39 €, ylläpito 3,54 € / kk
Ohjeet verkkotunnuksen siirtämiseen.

3. Hae uusi verkkotunnus

esim. www.meidanyhdistys.fi

Hinnat:

1 vuodeksi 50,60 €
2 vuodeksi 62,75 €
3 vuodeksi 72,87 €
4 vuodeksi 82,99 €
5 vuodeksi 93,11 €

Hinnat ovat voimassa myös verkkotunnuksen voimassaolon uusimisen tapauksessa.

Verkkotunnuksen ylläpito 3,54 € / kk.

Ohjeet verkkotunnushakemuksen tekemiseen.

Koulutukset

Yhteistyökumppanimme järjestävät Yhdistysavain-koulutuksia eri puolilla Suomea. Heiltä voit tilata myös vain itsellesi tai yhdistyksellenne räätälöidyn oman koulutuksen.

Koulutuksia tarjotaan erilaisilla painotuksilla joko Yhdistysavaimella luotuihin kotisivuihin tai Yhdistysavain-jäsenrekisteriin keskittyen ja ne soveltuvat osaamistasoltaan erilaisille käyttäjille.

Lue lisää kumppaneidemme omilta sivuilta:

Nettitiimi

Työväen Sivistysliitto

Damdamdidi

Vinkkejä

Blogissa käsittelemme ajankohtaisia ja tärkeitä asioita järjestömaailmasta.

Järjestödigi-kartoituksen tuloksista voit hakea uusia näkökulmia ja ideoita oman yhdistyksesi toimintaan.

Yhteistyökumppanimme TueTiimiä.fi tarjoaa yhdistyksille, seuroille ja urheilujoukkueille läpinäkyvän ja nykyaikaisen tavan tehdä varainhankintaa tärkeiden tavoitteiden saavuttamiseksi. Yhdistysavain-asiakkaana saatte varainhankintakampanjaan vielä 10 euron lisäedun. Lue lisää.

Tekninen palvelunkuvaus

Yhdistysavain tarjotaan sovellusvuokrauksena eli ASP-palveluna. Yhdistysavainta käytetään selaimella, eli sitä ei tarvitse erikseen asentaa tietokoneelle.

Tuetut käyttöjärjestelmät

Käyttöjärjestelmistä tuettuja ovat Windows, Mac OS X ja Linux.

Tuetut selaimet

Yhdistysavain-sivustoja voi muokata yleisimmillä selaimilla kuten Firefox, Chrome, Safari ja Microsoft Edge.

Useimmat selaimet (kuten Firefox ja Chrome) päivittävät itsensä automaattisesti uusimpaan versioon, joten mitä todennäköisemmin käytät parhaillaankin tuettua selainta. Ei-tuetusta selaimesta tai käyttöjärjestelmästä muokkaaja näkee ilmoituksen, jossa varoitetaan ei-tuetun selaimen käyttämisestä (sivustolla vierailevat eivät ilmoitusta näe).

Yhdistysavaimella tehtyjä sivustoja voi selata kaikilla selaimilla. Palvelu on suunniteltu esteettömäksi, joten selaaminen toimii sujuvasti myös useimmilla tekstipohjaisilla selaimilla ja mobiilikäytössä. Selaaminen onnistuu hyvin myös tableteilla, mutta tabletilla muokkauksessa on tiettyjä rajoitteita.

Varmuuskopiointi ja tietoturva

Vitec Avoine Oy ylläpitää Yhdistysavain-sivustoja ja niihin liittyviä palveluita Tukholmassa Amazon Web Servicesin konesaleissa. Vitec Avoine Oy vastaa tietojen jatkuvasta varmuuskopioinnista ja tietoturvasta.

Lue lisää.

1. Osapuolet ja yhteystiedot

Toimittajan nimi: Vitec Avoine Oy ("Toimittaja")
Tietosuojavastaava: Mikko Kauttu
Y-tunnus: 1935337-5
Toimittajan osoite: Opastinsilta 8 E, 00520 Helsinki

Toimittaja tuottaa Asiakkaalle Yhdistysavain-palvelun (myöhemmin ”Palvelu”) aputoiminimellä Yhdistysavain. Asiakas on palvelun käytön aloitusvaiheessa ilmoitettava yhteisö (myöhemmin ”Asiakas”). Toimittajaan ja Asiakkaaseen viitataan käsitteellä ”Osapuolet”.

Asiakkaan tulee ilmoittaa ajantasaiset yhteys- ja yhteisötietonsa suoraan Palvelun kautta, jolloin yhteystietomuutokset päivittyvät suoraan Toimittajalle.

Asiakkaan on oltava rekisteröitynä Suomeen.

2. Sopimuksen kohde

Asiakas ja Toimittaja sopivat näillä Käyttöehdoilla Palvelun tarjoamisesta ja sen käytöstä. Palvelun Käyttöehdot on kuvattu tässä asiakirjassa sekä tähän liittyvissä verkko-osoitteissa, joita voidaan päivittää myöhemmin kirjallisesti ja joista kokonaisuutena käytetään nimitystä ”Käyttöehdot”. Käyttöehdot sisältävät tietosuojaliitteen, joka huomioi Euroopan Unionin yleisen tietosuoja-asetuksen 2016/679 asettamat henkilötietojen käsittelyn vastuut ja velvoitteet.

Mikäli Asiakas ei hyväksy näitä Käyttöehtoja, Asiakkaalla ei ole oikeutta käyttää Palvelua. Käyttöehtojen hyväksymiseen ei tarvita erillistä toimenpidettä, vaan käyttäessään Palvelua Asiakas hyväksyy nämä Käyttöehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä.

3. Palvelun kuvaus

Palvelulla tarkoitetaan selaimen välityksellä käytettävää pilvipalvelua, joka sisältää työkalut yhdistyksen julkisten kotisivujen, jäsensivujen, hallituksen sivujen rakentamiseen sekä jäsenrekisterin ylläpitoon. Lisäksi Palvelu tarjoaa muita kulloinkin voimassa olevan palvelukuvauksen mukaisia työkaluja yhdistystoiminnan tueksi.

Palveluun sisältyy aina tekninen ylläpito sekä asiakaspalvelu. Asiakaspalvelu auttaa Palvelun käyttöön liittyvissä ongelmatilanteissa. Lisätietoja asiakaspalvelusta löytyy osoitteesta www.yhdistysavain.fi/asiakaspalvelu/.

Kotisivujen tallennustila

Asiakkaan on mahdollista tallentaa Palvelun Kotisivuosiolla toteutetulle verkkosivustolle vapaasti tiedostoja. Kokonaisuudessaan verkkosivuston maksimikoko on 5 GB. Mikäli Asiakkaan verkkosivusto on mainittua maksimikokoa suurempi, Toimittaja voi pyytää Asiakasta poistamaan turhia tiedostoja, mikä Asiakkaan on suoritettava ilman viivästystä. Mikäli ylimääräisiä tietoja ei kirjallisista pyynnöistä huolimatta poisteta kuudenkymmenen (60) päivän kuluessa pyynnöstä, on Toimittajalla oikeus purkaa Sopimus.

Sähköpostitiedotteiden lähettäminen

Asiakkaan on mahdollista käyttää Jäsenrekisteriosiota sähköpostitiedotteiden lähettämiseen ilmaiseksi. Kuukausittainen maksimimäärä lähetettyjä sähköpostitiedotteita on 10 000 kpl. Sähköpostiviestintäominaisuus on tarkoitettu ainoastaan Asiakkaana toimivan yhdistyksen jäsenille ja sidosryhmille tapahtuvaan viestintään. Edellä kuvatun vastainen käyttö oikeuttaa Toimittajan sulkemaan Palvelun ilman erillistä ilmoitusta ja purkamaan sopimuksen.

Viestien ja laskujen lähettäminen

Palvelusta lähetetyt kirjeet, sähköpostit ja tekstiviestit toimitetaan Jäsenrekisteriosioon tallennettujen yhteystietojen perusteella. Virheelliset yhteystiedot voivat johtaa siihen, että kaikkia viestejä ja laskuja ei saada perille. Perille saamattomia viestejä ja laskuja ei hyvitetä.

Kirje- ja sähköpostilaskujen, tiedotteiden ja tekstiviestien lähettämisestä veloitetaan kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukainen maksu.

4. Palvelun saatavuus

Toimittaja vastaa Palvelun toiminnasta. Palvelussa esiintyvät viat korjataan normaalina työaikana. Toimittajalla on oikeus keskeyttää pääsy Palveluun, jos se on välttämätöntä tietojärjestelmien tai televerkon asennus-, muutos-, tai huoltotöiden vuoksi.

Asiakas hankkii itse kaikki Palvelun käyttöä varten tarvittavat laitteet ja verkkoyhteydet. Toimittaja ei vastaa Asiakkaan omien ohjelmien toiminnasta. Asiakas vastaa itse tietoverkkoyhteyksiensä käytöstä aiheutuvista kustannuksista. Asiakas vastaa itse oman tietokoneensa, tietojärjestelmän, lähiverkon tai muun vastaavan ATK-laitteen tai järjestelmän suojaamisesta. Palvelun käyttöön liittyvät tekniset vaatimukset ovat luettavissa osoitteessa www.yhdistysavain.fi/asiakaspalvelu/#tekninen-palvelunkuvaus.

5. Hinnat ja maksuehdot

Ilmoitettuihin hintoihin sisältyy arvonlisävero kulloinkin voimassa olevien säännösten mukaisesti. Hinnat ja maksutavat ilmoitetaan tuotteen tilauslomakkeella sekä tilauksen jälkeen Asiakkaalle lähetettävässä tilausvahvistuksessa. Mikäli viranomaisten määräämien julkisten maksujen suuruus tai kantoperuste muuttuu, Toimittaja voi muuttaa Palvelun hintoja vastaavasti ilman erillistä ilmoitusta Asiakkaalle.

Palvelun käyttäminen aloitetaan aina ilmaisversiolla. Mikäli Asiakas tilaa myöhemmin maksullisen tuoteversion, Toimittaja veloittaa tilauksen mukaisen maksun. Palvelun hinnasto löytyy osoitteesta www.yhdistysavain.fi/hinnasto/.

Palvelu laskutetaan Asiakkaan tilauksen mukaisesti joko kolme (3) tai kaksitoista (12) kuukautta ennakkoon. Ennakkomaksulle ei makseta korkoa. Ensimmäinen jakso laskutetaan oletuksellisesti tilauspäivästä kuluvan laskutusjakson loppuun.

Laskutusjaksot päättyvät kolmen (3) kuukauden sopimuksella 31.3., 30.6., 30.9. ja 31.12. Kahdentoista (12) kuukauden sopimuksella laskutusjakso päättyy 31.12. Toimittajalla on oikeus muuttaa laskutusjaksoittain veloitettavan tuotteen tai palvelun hintaa ilmoittamalla muutoksesta vähintään kuusikymmentä (60) päivää ennen muutoksen voimaantulopäivää.

Maksuehto on 14 pv laskun päivämäärästä. Palvelun ylläpitoa koskevan maksun viivästyessä Palvelu suljetaan. Mikäli mikä tahansa maksu viivästyy, on Toimittajalla oikeus myös periä eräpäivän jälkeiseltä ajalta korkolain mukainen viivästyskorko sekä kohtuulliset perimiskulut.

Palvelun jäsenrekisteriosion peruskäyttö on ilmaista. Maksullisten toimintojen käyttöä varten Asiakas joko maksaa jokaisen tapahtuman sen toteutushetkellä tai ostaa itselleen ennakkoon saldoa, joka kuluu käytön mukaan. Ennakkoon ostettua saldoa ei palauteta. Minimiveloitus toteutushetkellä maksettua tapahtumaa kohden on 0,95 €.

Toimittajalla on oikeus muuttaa Palvelun jäsenrekisteriosion maksullisten toimintojen hintoja (esim. yhden tekstiviestin lähettämisen hinta) ilman ennakkoilmoitusta Asiakkaalle. Ennen tapahtuman vahvistamista Asiakkaalle esitetään kustannus, joka tapahtumasta tullaan veloittamaan.

Maksut Visa-, Visa Electron- tai Mastercard-korteilla

Palvelun jäsenrekisteriosion maksullisten toimintojen maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj (y-tunnus: 2122839-7)
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä

Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com

Verkkopankit

Palvelun jäsenrekisteriosion verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Asiakkaan kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

6. Sopimuksen voimassaolo

Palvelun käyttöönotto luo sopimussuhteen Toimittajan ja Asiakkaan välille. Aloittaessaan Palvelun käytön, Asiakas hyväksyy ja sitoutuu noudattamaan näitä Käyttöehtoja. Toimittajalla on oikeus hylätä Asiakkaan tekemä tilaus.

Sopimus on voimassa toistaiseksi.

7. Sopimuksen päättyminen

Sopimuksen irtisanominen

Kuukausimaksullisen Sopimuksen irtisanomisen tulee Asiakkaan toimesta tapahtua vähintään yksi (1) kuukausi ennen seuraavan laskutusjakson alkua. Sopimus päättyy tällöin maksetun kauden lopussa. Sopimuksen irtisanominen ei oikeuta hyvitykseen jäljellä olevista ennakkomaksuista. Toimittajan puolelta irtisanomisaika on kolme (3) kuukautta.

Sopimuksen purkaminen

Mikäli Asiakas ei maksuhuomautuksesta huolimatta maksa Palvelun ylläpitomaksua kohtuullisessa ajassa, on Toimittajalla oikeus sulkea Palvelu. Toimittaja katsoo Sopimuksen purkautuneeksi, jollei Asiakas maksa erääntyneitä Palvelun ylläpitomaksuja kahdentoista (12) kuukauden kuluttua Palvelun sulkemisesta lukien.

Osapuolella on oikeus purkaa Sopimus, jos toinen Osapuoli oleellisesti rikkoo sopimusehtoja. Mikäli sopimusrikkomus on korjattavissa, sopimuksen purkaminen edellyttää kuitenkin, ettei sopimusrikkomukseen syyllistynyt sopijaosapuoli ole korjannut sopimusrikkomustaan toisen sopijaosapuolen kirjallisesti asettaman kohtuullisen määräajan puitteissa.

Suomen lain vastainen, epäasiallinen tai tekijänoikeussäännösten vastainen sisältö oikeuttaa Toimittajan sulkemaan Palvelun ilman erillistä ilmoitusta ja purkamaan sopimuksen.

Sopimuksen purkaminen ilmaisversion käytön päättyessä

Mikäli Palvelun ilmaisversiota ei käytetä, on Toimittajalla oikeus purkaa Sopimus. Palvelu tulkitaan käyttämättömäksi, kun kahdeksantoista (18) viimeisen kuukauden aikana Palveluun ei ole kirjauduttu eikä Ryhmäposti-ominaisuutta ole käytetty.

Asiakkaan tietojen poistaminen sopimuksen päättyessä

Toimittaja poistaa Palveluun tallennetut tiedot sopimuksen päätyttyä tai aiempana ajankohtana Asiakkaan erillisestä kirjallisesta pyynnöstä. Toimittaja säilyttää Palvelun tilaukseen ja sopimussuhteeseen liittyvät tiedot myös Sopimuksen päättymisen jälkeen kirjanpitolain vaatimusten mukaisesti.

8. Sopimuksen siirtäminen

Asiakkaalla ei ole oikeutta ilman Toimittajan suostumusta siirtää tätä Sopimusta edelleen. Toimittajalla on oikeus siirtää tämä Sopimus toiselle yhtiölle ilmoittamalla siitä Asiakkaalle.

9. Palvelun sisällön ja käyttöehtojen muutokset

Toimittajalla on oikeus parantaa, täydentää, muuttaa tai poistaa Palvelun ominaisuuksia, palveluja ja palveluaikoja sekä muuttaa näitä ehtoja. Asiakkaille ilmoitetaan muuttuvista Käyttöehdoista ja Palvelun olennaisista muutoksista heti niiden tullessa voimaan. Asiakkaalla on oikeus kahden viikon ajan muutoksesta tiedon saatuaan irtisanoa Sopimus päättymään. Palvelu päätetään tällöin maksetun kauden loppuun. Toimittaja voi tehdä vähäisiä muutoksia Palvelun Käyttöehtoihin ilman erillistä ilmoitusta Asiakkaalle.

10. Muut ehdot

Mainostaminen

Toimittajalla on oikeus sisällyttää omia sekä ulkopuolisia mainoksia Palvelun ilmaisversioon. Maksullisissa tuoteversioissa mainoksia ei näytetä.

Toimittaja ei vastaa näytettävien mainosten sisällöstä, sopivuudesta Asiakkaan sivustolle tai muista mainoksiin liittyvistä seikoista. Toimittaja tai ulkopuolinen mainostoimittaja eivät tietoisesti tee yhteistyötä lainvastaista, eroottissävytteistä, hyvien tapojen vastaista tai alkoholimainontaa tarjoavien mainostajien kanssa. Asiakkaalla on oikeus kieltäytyä julkaisemasta mainoksia, jotka täyttävät jonkin aiemmin kuvatuista ehdoista. Kieltäytymisoikeus on voimassa, kunnes mainokset on korjattu lainmukaiseksi tai yleisesti hyväksyttäväksi. Halutessaan kieltäytyä mainoksen näyttämisestä Asiakkaan on otettava yhteyttä asiakaspalveluun.

Tietojen turvaaminen

Asiakkaan on säilytettävä käyttäjätunnukset ja salasanat siten, että nämä eivät joudu ulkopuolisten tietoon. Asiakas vastaa ulkopuolisten käytöstä ja salasanan vaihdosta aiheutuvista vahingoista ja kustannuksista. Asiakas käyttää Palvelua omalla vastuullaan.

Toimittaja vastaa Palveluun tallennettujen tietojen varmuuskopioinnista. Toimittajalla on oikeus veloittaa tuntiperusteisesti kulloinkin voimassaolevan asiantuntijatyön hinnastonsa mukaisesti asiakaskohtaisista varmuuskopiopalautuksista. Asiakas hyväksyy tarjouksen asiakaskohtaisesta varmuuskopiopalautuksesta ennen töiden aloitusta.

Evästeet

Kirjautuneille käyttäjille järjestelmä asettaa kirjautumiseen liittyviä evästeitä (SID, USER_LANG, editMode, csrftoken, adminRoute), joiden säilytysaika on max. 20 vuotta. Lisäksi kirjautuneille käyttäjille asetetaan Yhdistysavaimen asiakaspalvelun Zendesk Chat-palvelun eväste (__zlcmid), jonka avulla palvelu muistaa syötetyn käyttäjänimen. Säilytysaika 1 vuosi.

Vastuu asiakkaan tuottamasta sisällöstä

Asiakas vastaa toiminnastaan Palvelussa sekä Palveluun tallentamistaan henkilötiedoista, teksteistä, kuvista, ohjelmista, tiedoista, tilauksista sekä muista vastaavista toiminnoista ja niiden tekijän- ja teollisoikeuksista, muusta lainvoimaisuudesta sekä näiden rikkomisesta aiheutuvista seurauksista.

Yhteystietojen ylläpitäminen

Asiakas vastaa siitä, että pitää yhteystietonsa, mukaan lukien voimassaolevan sähköpostiosoitteen, ajan tasalla kirjautumalla sivustolleen ja tekemällä muutokset Palvelun kautta.

Asiakkaan yhteystiedot tallennetaan Toimittajan Asiakas- ja markkinointirekisteriin, jonka tietosuojaseloste löytyy osoitteesta www.avoine.fi/tietosuoja/asiakas-ja-markkinointirekisterin-tietosuojaseloste/.

11. Vahingonkorvaukset ja vastuurajoitus

Toimittaja vastaa vain toiminnastaan aiheutuneista välittömistä vahingoista. Välillisiä, ennalta arvaamattomia tai yllättäviä vahinkoja Toimittaja ei korvaa. Toimittaja ei vastaa kolmansien osapuolten Asiakkaalle aiheuttamista haitoista tai häiriöistä. Toimittaja ei vastaa Asiakkaan Palveluun tallentamien henkilötietojen ja muun materiaalin sisällöstä, tekijänoikeuksista eikä toimivuudesta.

Toimittajan vastuu on korkeintaan Asiakkaan tilaaman Palvelun kolmen (3) kuukauden maksua vastaava summa.

12. Sovellettava laki ja erimielisyydet

Tähän Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.

Sopimusta koskevat erimielisyydet ratkaistaan ensisijaisesti keskinäisin neuvotteluin. Jos yhteisissä neuvotteluissa ei päästä tulokseen, sopimuksesta aiheutuvat riidat ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa.

13. Liitteet

Seuraavat liitteet ovat olennainen ja erottamaton osa tätä Sopimusta. Mikäli tämän Sopimuksen ja liitteiden välillä on ristiriitaa, sovelletaan tätä Sopimusta.

Tietosuojaliite